S-AinJapan.reismee.nl

Vakantie!

Inmiddels is het voor mij 7 maanden geleden dat ik voor het eerst in het vliegtuig naar Japan zat, en voor Anna is het ook al een klein half jaar geleden. In deze tijd hebben we veel mooie dingen gezien, terug geweest om onze woonkamer en keuken af te maken, maar vooral veel en hard gewerkt. Hoog tijd voor.... VAKANTIE!!!

Vakantie wordt in Japan ever meer als privilege dan als recht gezien, het heeft dus nogal wat regelwerk en tact gekost, maar uiteindelijk is het gelukt! We hebben een week vrij, en zijn vandaag naar Seoul gevlogen!

Nu hebben we de fotocamera's en telefoons mee (en soms internet, zoals je ziet), maar geen mogelijkheid om de foto's van de camera op de telefoon of het internet te krijgen.

Daarom beloven we plechtig dat we enorm van onze tijd in Zuid-Korea gaan genieten, en het verslag, dat volgt later! Met een beetje geluk gaan we schrijven over de paleizen, markten en stadsmuur van Seoul, de DMZ tussen Zuid- en Noord-Korea, 24 uur in een boeddhistische tempel en de mooiste plekjes van Gyeongju en Busan!

Tot snel!

A&S

Anne

Genieten!!! X

Marianne en Henk

We wensen jullie een hele fijne vakantie toe en nogmaals bedankt, dat we mee mogen genieten en we zijn benieuwd naar jullie verhalen

Gé en Loes

Ha, leuk weer een berichtje van jullie te mogen ontvangen! Zijn benieuwd naar jullie belevenissen in Seoul. Veel plezier. Groetjes van ons????

Constance

Het zal vast weer een bijzondere vakantie zijn. Geniet ervan jullie hebben het verdiend. Liefs Mams

Hedie

Waarschijnlijk zijn jullie nog lekker aan het genieten van de vakantie in Zuid Korea ,maar Siebrand alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag morgen!
Een leuke dag toegewenst en ik lees met veel plezier julle verhalen.
Groetjes Hedie

Carel

Siebrand, gefeliciteerd met jouw verjaardag 25-2. Vieren ze een verjaardag in Japan of is dat voorbehouden aan de Keizer? Geniet ze in Zuid Korea

Marianne en Henk

Siebrand ook van ons nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag, samen nog leuk gevierd lieve groet van Henk en Marianne

Siebrand

Hoi allemaal! Bedankt voor de felicitaties!

Verjaardagen worden in Japan inderdaad niet echt gevierd, er wordt wel eens collectief een feest voor alle personen die dat jaar 21 geworden zijn gevierd, op zo'n dag lopen alle dat-jaar-21-geworden jonge mensen in klassieke dracht door de stad (te drinken!!). Nu ben ik iets ouder geworden, dus heb ik dat maar even gelaten.

Verder is het vieren ervan net zo vrij als bijvoorbeeld moederdag in Nederland. je kunt er wat aan doen als je het leuk vind, maar meer dan wat kleins, en wat lekker eten is het meer niet.

Wij hebben er dit jaar niet echt wat aan gedaan, maar binnenkort zal die dag ook op het blog verschijnen, vanaf vandaag gaan we de dagen uploaden (inclusief foto's)!