S-AinJapan.reismee.nl

Korea - dag 1

Yes! Eindelijk vakantie! De tassen zijn ingepakt, en om acht uur vertrekt de trein vanuit onze woonplaats. Ondanks dat het minder dan twee uur vliegen is, is het totaal van de reis toch best pittig. Om half vijf 's middags dat stappen we uiteindelijk ons (air-bnb) appartement in Seoul binnen.

Een tikkie moe en hongerig, omdat de lunch een beetje tussen de wal en het schip is blijven steken, zijn we eerst even naar de 'tea leaf and coffee bean' gegaan, pal tegenover ons appartement.
Een 'bean coffee', chai latte, broodje tonijnsalade en en bagel met cream cheese, en twee heerlijke fauteuils in een starbucks-achtig interieur. Het smaakte ons goed, en ondanks dat de warmte, heerlijke stoelen en gevulde maag ons uitdaagden om het avontuur even uit te stellen voor een dutje, stonden we een half uurtje later toch weer buiten in het koude Koreaanse winterweer. Een illusie armer weliswaar, 'bean coffee' is niet zoals verwacht zwarte koffie van bonen, maar een zeer zoete koffie, door de melk blanker dan de gemiddelde Koreaan.

We hebben op deze eerste dag even bewust niets anders dan reizen en ons appartement vinden gepland. Even vrij dus! Op goed geluk de 'Insa-dong' straat ingewandeld, vlak naast ons appartement. Dit is Seoul's bekendste winkelstraat, en echt superleuk! Allerlei verschillende soorten winkels, wel redelijk toeristisch, maar heel origineel en authentiek. Prijzen ook erg normaal, en overal kraampjes met eten en andere snuisterijen, en in een winkelhofje een heel zoet liefdes-wens-plaats met duizenden liefdeswensen. Niets gekocht, al heeft Anna wel een leuk horloge gezien.

Aan het einde van de Insa-dong ligt de Cheonggyecheon, Seoul's bekendste beekje. Meer dan dat is het ook niet, een klein stroompje water verpakt in beton.

Mooi verpakt weliswaar, maar na een korte wandeling zijn we terug naar het Noorden de 'Avenue of Youth' ingedoken.

Rond half zeven op zoek gegaan naar een restaurantje. Seoul gaat, net als veel plaatsen in Japan, vaak de hoogte of de grond in. Wij vonden behalve veel westerse eettenten (pasta, pizza en hamburger zijn erg populair...) een kelder waar ze maar twee gerechten hebben: Korean BBQ en Budae jjigae... en de Korean BBQ was op!

Tongue Out

In de tafel zit en gaspit, en daarop kwam een hete pan met heerlijke pittige soep met ramen, smack/ham en andere leen-ingrediënten. Echt zoals de maaltijd ontstaan is na WO II. Daarnaast allerlei bijgerechten, onder andere Kimchi, iets wat we deze vakantie zeker vaker gaan tegenkomen! Heerlijk!

Daarna zijn we, toch vermoeid van de reis, lekker terug gegaan naar ons appartementje. Eerst nog even een take-out koffie en rozemarijn-lavendel-nogwat thee gehaald bij één van de vele, hippe koffietentjes die Korea rijk is. In het appartementencomplex zit een 7/11, deze convenience-keten doet het blijkbaar ook hier erg goed. Hier nog wat late-night snackjes gehaald, om nog even lekker in het appartementje te hangen.

De koffie was wat slap maar verder prima. De thee was minder geslaagd: hij rook naar Italiaans eten! Conclusie: rozemarijn is geen goed idee in thee

Wink

On de dag af te sluiten hebben onze zelf-gemaakte reisgids bestudeerd: een wandeling over Seoul's oude stadsmuur, Paleis Changdeok, Bukcheon Hanok Village en 's avonds op zoek naar Korea's beroemde drankje staan op de planning voor morgen...

Maar eerst, genieten van een groot een zacht westers bed!

Anne

Ha leuk te lezen! Veel plezier!! X

Els

Heerlijk verhaal, Kimchi ken ik alleen van naam en uiterlijk van Australian Masterchef. Leuke foto 's.
Nog veel plezier in Seoul en bedankt voor het leuke verhaal.

Just

Klinkt goed allemaal , al weer ruim een week geleden ! Ik zit op de boot naar Texel na xe derde bootjesbouwdag.

Henk en Marianne

Wat een gezellig verslag, in gedachten reizen we mee, het eten ziet er heerlijk uit, fijn dat jullie zo genieten en lief dat wij mee mogen genieten, liefs van ons uit Maarssen

Constance

Wat een belevenis. Leuk zo mee te gaan met jullie. Prachtig appartement, mooie foto's. Ik kijk uit naar deel twee!:

Steven en Renée

Dat straatbeeld lijkt heel erg op dat van Taiwan met al die borden met lichtjes! Oeh en een groot zacht Westers bed, heerlijk na maanden lang op een harde futon te hebben gelegen ;) Geniet er van!

xxx

Gé en Loes

Beste Siebrand en Anna, het is nu wel aardig lang geleden dat jullie iets van ons gelezen hebben!! Daar gaat nu verandering in komen. Het kwam er aldoor niet van en nu gaan we dus de rest van jullie verslag lezen, alhoewel ik denk dat het vanavond niet helemaal zal lukken. We verheugen ons er wel op om jullie Koreaanse vakantieverslag te lezen. Groetjes van ons en tot gauw weer. Het appartement ziet er trouwens heel leuk uit. Gé en Loes