S-AinJapan.reismee.nl

Het aftellen is begonnen...

Jaja, het einde van ons verblijf in Japan nadert met rasse schreden.

Afgelopen zaterdag was het eerste afscheidsfeestje al, die van mijn badmintonclub.
's Ochtends hebben we gewoon gesport zoals altijd, maar één collega had een camera mee voor wat foto's.

Na een verfrissende douche (het is hier momenteel bijna 30 graden met bijna 100% luchtvochtigheid), gingen we naar een Italiaans restaurant, waar we voor een uur of twee onbeperkt konden eten en drinken. Dat drinken werd ook veelvuldig gedaan, eerst aan het bier, maar ook de wijn vloeide rijkelijk, en daarna werden de tongen ook al snel losser. Een enkele collega die ik nog nooit Engels heb horen spreken, begon vol vuur over een bepaalde techniek die ik aansneed. Ik begreep er maar weinig van, maar leuk was het wel!

Aan het einde van de late lunch kreeg ik een leuke kaart met foto's (van deze ochtend!) en waar iedereen wat op geschreven had. Een japans gebruik, met het toepasselijke Japanse spreekwoord er boven. Normaliter wordt dit van te voren / achter de rug van de persoon in kwestie om gedaan, deze keer heb ik gewoon gedaan alsof ik niets zag ;)

Omdat de meesten nog zin en tijd hadden, zijn we, hoe kan het ook anders, naar de Karaoke gegaan. Queen en Billy Joel deden het goed, en ook een aatal Japanse liederen die ik niet kende. Dit arrangement hebben we maar inclusief onbeperkt non-alcoholisch drinken genomen, wat gezien de staat van sommige van mijn sportieve collega's een goed idee was.

Na anderhalf uur vreugde en jolijt hebben we daar ook de deur achter ons dichtgetrokken, en is iedereen naar huis gegaan.

Ik heb ruim een half jaar met ze gesport, en het was erg leuk om ze ook van deze kant een keertje mee te mogen maken. Zoals goed Japans gebruik betaamd, heb ik de hele dag niets mogen betalen, maar daar ben ik inmiddels aan gewend; een Japanner zal het op zijn eergevoel niet toelaten dat de eregast meebetaald. Even beleefd aanbieden, accepteren, en gewoon met de stroom meegaan werkt het beste.

Eerlijk is eerlijk, we hebben super veel zin om terug te komen, maar zullen ook veel van hier missen.

Binnenkort meer afscheid(sfeestjes)!

Reacties

Reacties

Constance

Wat geweldig zo afscheid en je was pas een half jaar lid van de club. Dat zal je hier niet zo snel zien.
Vandaag viert Hedie haar verjaardag. Gezellig zo allemaal (snik, zonder jullie) bij elkaar.
Niet alleen jullie zijn aan het aftellen hoor, ik ook!

Els

Ondanks dat jullie aan het aftellen zijn en naar een VPM verlangen (Vette patat met) zullen jullie dit alles denk ik best missen.
Een ding is zeker: dit pakt niemand jullie meer af.
Geniet nog van de laatste tijd.
Hedie : hartelijk gefeliciteerd !

Anne Fluitman

Klinkt alsof je daar een hoop lol hebt gehad! Leuk joh, zo'n aandenken! Geniet er nog even goed van, en dan zien wij je snel weer!

Knuffel

Frans

Na al dat sporten: Dan nu de eindsprint genieten van Japan :-)

Vanja

Zo krijgt de derde helft wel een andere betekenis ;)

Gé en Loes

Beste Siebrand en Anna,
Lang niets van ons gehoord en inmiddels zijn jullie alweer in Nederland. Een paar berichten niet gelezen. Sorry daarvoor. Wij zijn ook pas met vakantie geweest dus ook geen gelegenheid. We hebben het meeste gevolgd gelukkig! !

Welkom thuis
liefs Gé en Loes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!