S-AinJapan.reismee.nl

Kyoto-weekend deel 1: zaterdag met Daisuke en Hitsugi Matsunaga

Hallo iedereen!

Afgelopen weekend was erg druk, maar ook erg leuk!

Zaterdag hadden we voor de tweede keer met een collega en zijn vrouw die in de buurt wonen, en ongeveer onze leeftijd zijn, afgesproken. Zij zoeken dan iets leuks uit om te doen, wat voor ons interessant is, zij oefenen hun Engels, wat ze erg prettig vinden, en we vinden het allemaal wel gezellig, dus iedereen wint!

Deze keer gingen we Kyoto in. Eerst naar deKiyomizudera tempel, erg mooi en fotogeniek vanwege de hoogteverschillen.

Daarna een stukje door Kyoto gewandeld, en verschillende (toeristische) winkeltjes van buiten en binnen gezien, en daana lekker geluncht. Ken je die zakken met 'Japanse-mix' zoutjes? Die heb je hier ook, maar dan gesorteerd per smaak, met ook hele bijzondere smaken (citroen-peper bijvoorbeeld). We hebben een paar zakjes en wat bonen-gelei snoepjes meegenomen :)

's-Middags naar de Fushimi-Inari shrine. Hier was ik al een keer geweest, maar Anna nog niet. Daarbij is het een erg mooie tempel met veel mogelijheden om te wandelen, dus daar kom ik graag. Hij staat bekend als de tempel met 32000 poortjes, al heb ik ze niet geteld. Je kunt de korte route volgen (30 minuten), middel is anderhalf uur (wel op toeristentempo ;)) en de lange is drie uur. Deze keer hebben we de middellange route gedaan, en daarna thee gedronken en een Japanse hefst-snack gegeten. rijst-puree balletjes met een soort stroop. Lekker!

Omdat het nog niet zo laat was, zijn we daarna nog even naar de het/deGekkeikan sake museum/stokerijk geweest, en hebben we onszelf op een heerlijk flesje traditionele sake getrakteerd.

Het was een lange, maar leuke dag! En zondag hadden we een vergelijkbaar druk programma, maar daarover later meer :)

Siebrand

Lidia

Wat leuk Siebrand en Anna dat ik jullie nu ook kan volgen.
Mooi verhaal en nog mooiere foto`s. Jullie stralen dus ondanks het werk heerlijk genieten.
XX

Mettie

Sieb je bent echt lang daar xD
Leuke foto's en duidelijk dat jullie het naar je zin hebben ^_^

Gé en Loes

Leuk jullie bericht! Je zou bijna zeggen dat jullie op vakantie zijn! Beetje is dat natuurlijk wel zo met al die aparte dingen die jullie zien en meemaken. Na een poosje zal het niet zo nieuw meer zijn maar des te indringender zullen de ervaringen zijn! Geniet ervan maar volgens mij behoeft dat geen betoog.

Gé en Loes

Zojuist schoot me te binnen dat je in het noorden van Finland het Inarimeer hebt!! Daar hebben we in 2012 een schitterend noorderlicht mogen aanschouwen.

Els

Wat verschrikkelijk leuk om jullie belevenissen te mogen volgen en ook heel leuk dat we jullie zien in de tempel met de poortjes, wij hebben ook zo'n foto heerlijk om terug te zien. Fijn dat jullie een Japans stel hebben die leuke dingen met jullie doen...