S-AinJapan.reismee.nl

De saga van het pakketje..

Een paar weken geleden vertelde mijn moeder dat ze het toch wel leuk vond om ons voor Sinterklaas wat leuks toe te sturen en dat ze het pakketje nu alvast zou versturen, omdat ze niet precies wist hoe lang het erover zou gaan doen.

De dagen gingen voorbij en er kwam steeds maar niets.. Dus toen er op 10 november aangebeld werd stuiterde ik heel blij naar de deur om een pakket in ontvangst de nemen.
Helaas stond de postbode zonder pakket voor de deur, maar wel met een brief waarvoor getekend moest worden..

Huh? Een brief van de Japanse post waar in mijn moeders handschrift ons adres op staat? Verwarrend!

Dus ik maakte snel de envelop open en vond daarin als eerste een foldertje: 'animal quarantine guide'. Daar snapte ik natuurlijk helemaal niets van, aangezien ik er niet vanuit ging dat mams een beest meegestuurd had.

Toch maar even het foldertje doorgebladerd en op pagina 2 werd het hele verhaal een stuk duidelijker:

Het is blijkbaar verboden om uit Nederland vleeswaren op te sturen naar Japan. Tenzij je een inspectie certificaat hebt van de autoriteiten van het land vanuit waar het product wordt opgestuurd.

Ik moet zeggen dat ik er helemaal niet bij had stilgestaan dat sommige producten misschien niet het land mee in mochten. Toen Siebrand en ik samen naar Japan vlogen hebben we ook gewoon verschillende dingen meegenomen, zoals Nederlandse kaas.

Maar goed, hoe nu verder? Gelukkig legden de andere formulieren in de envelop dat uit. We hadden twee keuzes: we konden het hele pakket laten terugsturen naar Nederland (zonde!!! al die lekkere dingen!) of we konden het verboden item eruit laten halen en laten vernietigen (ook zonde!).
Omdat we toch wel graag de rest van het pakket wilden ontvangen hebben we maar voor optie 2 gekozen en is de worst die in het pakket zat vernietigt.

Drie dagen later was het dan zo ver!! Ons pakketje kwam eindelijk aan! (ik had nog bijna de bel gemist, stond namelijk onder de douche... Maar kon gelukkig nog net op mijn slippers en in mijn ochtendjas de postbode stoppen)

Kijk dan wat leuk!! Thee, allerlei soorten snoepgoed, nutella, heerlijk Nederlandse theedoeken en doekjes, onze eigen zwarte pieten en... het lege zakje waar de worst in gezeten had met een brief erbij dat hij toch echt vernietigd was.

We genieten op dit moment ontzettend van al het leuks en het lekkers uit het pakket. De zak chocolade pepernoten is al op! :-D

Mocht iemand zich dus bedenken dat hij/zij het ook leuk vindt om iets naar ons op te sturen... Hoe zeer we de rookworst deze winter ook gaan missen.. Probeer die alsjeblieft niet op te sturen! ;-)

Anna

ps. De verhalen zijn weer wat schaars, ons leven is druk, maar er gebeuren nou niet heel veel speciale dingen.. Maar dit weekend hebben we een lekker lang weekend (maandag is het 'labor thanksgiving day' en heeft Siebrand vrij) en gaan we lekker een nachtje weg.. Dus na het weekend komt er vast en zeker weer een blog updat bij!

Reacties

Reacties

Marianne

Maar de schaarse verhalen zijn wel leuk om te lezen ! Blijf schrijven en fijn weekend kus

Constance

Mag kaas vacuüm verpakt wel?
ben jullie kerstpakket aan het samenstellen, vandaar.
Fijn lang weekend!
XXX

Bianca

Ik verwacht dat vacuüm verpakte kaas wel mag, tenzij het kaas is van ongepasteuriseerde melk, dan kunnen ze wel moeilijk gaan doen.
Tenminste, ik weet dat het voor Amerika zo werkt en ik kan me voorstellen dat het voor andere landen ook zo werkt.

anna

vacuüm verpakte kaas mag, voor zover ik weet, wel inderdaad!
=)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!