S-AinJapan.reismee.nl

Raad de laatste plaat!

Japanse media is... nogal Japans. TV is voor ons niet erg interessant, en de radio verstaan we ook niet. Omdat ik toch graag radio luister, en we hier een dik vet internetabonnement op onze mobielen hebben, luister ik vaak naar Radio 2 of 3 via de App op de smartphone.

Zo ook vanochtend, toen ik met de trein naar het werk ging. Radio 2, want om negen uur 's ochtends sluit de sfeer hier meestal niet zo goed aan bij de sfeer van 3FM in de nacht ;)

En als afsluiter hoor ik vaak Henk van Steeg, van het programma VanSteegTot1, het spel 'raad de laatste plaat' spelen. De hints zijn niet altijd even gemakkelijk, maar vandaag was er niet veel twijfel over, en The Beatles met Here Comes The Sun zou de laatste plaat zijn. Ik stond op de roltrap op mijn werk, en tiepte het antwoord in de App, hing mijn jas op, en ging een bakkie koffie halen. De automaat bliept net dat hij klaar is, en toen ging de telefoon. Volgens het redactielid moesten ze voor dit nummer, maar even met het 'land van de rijzende zon' bellen!

Zo gezegd, zo gedaan! Niet veel later was ik in de uitzending, en een tikketje zenuwachtig, maar erg leuk gesprekje gehad... en of ik gewonnen heb? Luister zelf maar!

https://youtu.be/qJEb9GMSw60

Reacties

Reacties

Els

Wat geweldig dat radiofragment. Toch weer een extra leuke ervaring BIJ de fantastische ervaring die jullie nu al hebben. Top !

Els

Oh ja, gefeliciteerd met je prijs !

Marianne

Gefeleciteerd! Krijg je nu een lp of cd van de Beatles ? En in Japan of toch Den Bosch ?

Anne

Haha cool

Constance

Super leuk je zo te horen. Kunnen jullie de cd daar afspelen?

marjolein

hee Siebrand, wat geestig! raar is dat hè, als je opeens jezelf hoort op de radio!
groetjes aan Anna! (en aan Just... ;-))

Marianne van der Poll

Zo zeer verrassend, zo op de radio en leuk, dat je de cd gewonnen hebt

Hedie van Haeften

Hallo Anna en Siebrand,
Heel leuk om jullie verhalen te lezen en je stem te horen op de radio. Jammer dat jullie niet kunnen komen met de Kerst , bedankt voor de Japanse kaart, leuk! Gezellige dagen en een mooi begin van 2016 toegewenst.
Groetjes Hedie (en Arie)

Gé en Loes

Wel wat aan de late kant, maar beter laat dan nooit!!!!
Net de radio-uitzending beluisterd VanSteegTot 1!! Goh, leuk om op die manier je stem te horen. Wat heb je eigenlijk gewonnen? Gé en ik hebben trouwens samen naar de voorstelling van het Japans theater zitten kijken. Wel heel apart hoor maar voor ons westerlingen ook wel wat vermoeiend ha, ha!!
Nou, wij groeten u en tot de volgende keer maar weer.

anna

Omdat er toch wat onduidelijkheid bestaat:
Siebrand heeft door het goede nummer te raden het nieuwe album van Douwe Bob gewonnen!

Die is helaas nog niet aangekomen in Japan.. Maar als hij aankomt laten we dat zeker weten ;-)

Marianne van der Poll

Lieve Siebrand, ook het radio programma beluisterd, echt leuk en spontaan, nu weet heel Nederland, dat je in Japan zit, tenminste, als ze geluisterd hebben, anders hebben ze pech, lieve groet van een trotse oom en tante

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!