S-AinJapan.reismee.nl

TokioTrip dag 1: Vakantie!

Vakantie!! Gisteren was al een vrije dag, die hebben we voornamelijk gebruikt om uit te rusten en de tassen te pakken. Vanochtend stapten we om elf uur de Shinkansen in, en twee en een half uur later stapten we uit in hartje Tokio.

In de trein hadden we een heerlijke bento als lunch, dus we konden meteen door.

Eerst maar eens de spullen naar het hotel brengen. Omdat we daar een uur 'te vroeg' waren, hebben we de bagage bij de balie achtergelaten, en zijn we de buurt gaan verkennen. Het hotel zit in de wijk Asakusabashi, redelijk centraal in Tokio, en op spuugafstand van de metro's.

Rond een uur of drie uiteindelijk de koffer op de kamer gezet en de (mid)dagtassen gepakt. De kamer was klein, maar het bed was goed, en alles zat er in. Helaas geen kastruimte of plek om te zitten, maar aangezien alles al uitverkocht was ivm Golden Week, waren we blij dat we deze hebben kunnen krijgen.

Eerst maar eens naar het koninkrijk van de geeks en elektronica: Akihabara.

Een superleuke wijk met allemaal elektronica winkels, maid café's, dvd en anime winkels en ander (veelal op nerds en mannen gericht) vermaak. Wij hadden van te voren al bedacht dat wij nog wat spullen wilden hebben, en we konden goed slagen.

Qua eten kennen wij Japans inmiddels wel, en hoe lekker het ook is, werd onze neus getrokken door iets wat wij al heel lang niet meer gegeten hadden. Eens heuse kebab-zaak! Daar liepen wij rond vijven al langs, maar een uurtje later trokken we toch weer terug die kant op, voor een vast niet zo heel gezond, maar overheerlijk avondmaal!

's Avonds nog even door de wijk gelopen en rond half tien besloten we dat het tijd was voor een biertje. Wij hadden (nog) geen zin om uitgebreid naar een maid café te gaan, of naar de Bunny Lovers (één van de cafés waar je wel wat kunt drinken, maar ook per half uur betaald, en je extra aandacht van meiden krijgt

Wink
), dus op zoek naar een heus café. Dat bleek toch nog moeilijker dan gedacht! Rond tien uur vonden we er toch nog eentje, maar die bleek net de laatste bestelling al opgenomen te hebben.

Blijkt het dat het, in ieder geval in deze buurt, gewoon schier onmogelijk is om na tien uur nog ergens een open cafeetje te vinden! Ietwat teleurgesteld, dan maar weer terug naar het hotel, waar onder een convenience store zit, waar ze gelukkig nog wel lekkere drankjes en hapjes hadden.

Niet al te laat op bed vandaag dus, op tijd weer op voor morgen, de rest van onze week vakantie in Tokio!

Siebrand

Anne Fluitman

Oooh die buurt klinkt gaaf! Jammer van die cafetjes :)

Gé en Loes

Zou ik toch echt iets anders bedenken waar jullie wel weer eens trek in zouden hebben, maar geen kebab!! Bitterbal of zo, dat is toch ietsje Nederlandser dan kebab! !

Siebrand

Ow Gé en Loes! Wij zouden een moord doen voor een bruin brood met kroketten!! Dat is hier gewoonweg NIET te krijgen... paar weken wachten nog dus ;)

Marianne en Henk

Ziet er gezellig uit weer