S-AinJapan.reismee.nl

TokioTrip dag 2: tv-dag

Vandaag de eerste volle dag in Tokyo! Na een prima ontbijtje bij het café onderin ons hotel pakten we de metro naar onze eerste bestemming van de dag: Odaiba. Dit is een kunstmatig eiland in de baai van Tokyo met allerlei winkelcentra en andere vermakelijke dingen.

Ons doel hier was om het Fuji tv gebouw te bezoeken. We hadden namelijk gelezen dat hier een mooi uitzichtpunt in zat en een aantal tentoonstellingen van tv-programma's. Nou kennen we niet zoveel Japanse tv maar één van de dingen die we wel kennen is de anime (tekenserie) One Piece en in het gebouw zat Barratie, een One Piece thema restaurant. Daar hebben we dus ook koffie gedronken met wat lekkers. Alhoewel de koffie niet heel speciaal was maakte de omgeving heel veel goed. Zoveel leuke en bekende dingen om te zien. Echt super gedaan!

Na een kort bezoek aan het uitzichtpunt zijn we via het strand (waar je niet mocht zwemmen!) terug naar de metro gelopen.

Vanaf hier gingen we namelijk door naar één van de bekendste bezienswaardigheden van Tokyo: Tokyo Tower. Deze is heel bekend als bezienswaardigheid, maar is oorspronkelijk gebouwd als tv-toren.

Onder deze rood-witte Eiffeltoren kopie kun je helaas niet (zoals bij de Eiffeltoren) doorlopen want daar ligt Tower town. In dit 6 verdiepingen tellende gebouw bevinden zich een belachelijke hoeveelheid aan souvenirshops, een paar minipretparken en een foodcourt. Bij dit foodcourt vonden we een leuk restaurantje namelijk... Het One Piece café. Hier kregen wij een schitterende omrice en een verdraaid lekkere hamburger.

Na de lunch stonden we even te dubben: Tokyo Tower op (we hadden immers al een uitzichtpunt bezocht) of door naar Shibuya. Het tweede won, dus sprongen we weer op een metro. Shibuya is namelijk een wijk in Tokyo die bekend staat om de vele stijlvolle winkels en het interessante winkel publiek. Als eerste kwamen we aan bij Shibuya kruising. Dit is een megakruispunt waarbij alle voetgangersstoplichten tegelijkertijd op groen gaan waardoor het een soort krioelende mierenhoop van mensen wordt die vanaf alle kanten overal heen willen. Overweldigend maar zolang je maar vastberaden de kant op loopt waar je heen wilt kom je er zonder kleerscheuren of botsingen.

In onze dwalingen door deze wijk kwamen we op een gegeven moment een bioscoop tegen die zowaar Engelstalige films heeft! Aangezien we voor het laatst in Nederland naar de film zijn geweest (alle films in Kyoto zijn (vertaald) in het Japans) scoorden we gelijk kaartjes!

Na nog wat winkels bezocht te hebben (ik denk dat we nu alle One Piece winkels en de meeste cafés/restaurants wel van binnen hebben gezien!) was het tijd om een hapje te eten. Na wat rondkijken eindigden we bij de CoCo curryhouse. Aangezien we tussendoor nog een keer gestopt waren voor een drankje en een hapje (bij een dakterras café, zowaar zonder One Piece thema) had ik nog niet zoveel trek dus ik had genoeg aan een salade. Siebs portie curry was echter wat groter dan verwacht dus ik heb daar nog wel een paar hapjes van gehad.

Snel een koffie ergens anders en toen was het alweer filmtijd! We zijn naar Captain America: civil war geweest. Best een aardige film. Heeft een aantal van de sterke punten uit The Avengers (de verscheidenheid aan karakters en de goede grappen) maar is wat serieuzer qua sfeer.

Helaas was het een lange film, zonder pauze. Was dus blij dat we niet ook nog drinken bij de bioscoop hadden gehaald! Maar na een korte pitstop konden we al nakletsend met de metro terug naar het hotel. Morgen weer een volle en gevarieerde dag!

Anna

Anne Fluitman

Oooh gaaf, die cafés! Ben ook best wel one piece fan, dus mij trekt dat wel! Klinkt sowieso als een hele goede dag! ^^

Els

Echt leuk zo'n vakantie in "eigen" land !

Gé en Loes

En we blijven met jullie meereizen!