S-AinJapan.reismee.nl

TokioTrip dag 5: Disneydag!

Vandaag is het... Disneydag!

Het is dat we al kaarten hebben, want dit was tevens de dag waarop slecht weer met veel regen en windkracht 6/7 voorspeld was. We stonden vroeg op, ontbijtje om zeven uur en daarna de metro in, naar Disneyland. Op driekwart van de reis bleek een ongeluk op het een-na-laatste stuk metrolijn te zijn gebeurd. Aangezien we niet echt konden omreizen (Disneyland ligt nogal in een uithoek) besloten we een taxi te nemen voor het laatste stuk, niet in de laatste plaats omdat de weersvoorspelling uit was gekomen. Naast de ingang van de metro stonden twee mannen, waarschijnlijk toeristen, moeilijk naar een reisgids en een telefoon te kijken. Na een korte navraag bleken ze naar Disneyland te willen gaan, wat een toeval

Wink

Voorgesteld om een taxi met z'n vieren te nemen, scheelt weer in de kosten, en het was nog wel gezellig ook, met twee Ozzie's.

Iets later dan gepland kwamen we aan, en bij de ingang namen we afscheid van onze ad-hoc reisgenoten. De rijen vielen ons alleszins mee. Voor ons beiden was het de eerste keer Disneyland ooit, dus we wisten niet precies wat we moesten verwachten. Natuurlijk ken je de beelden van tv, en zijn we wel in de Efteling geweest, maar dit is toch duidelijk andere koek.

Het is een ERG groot park! Maar door de indeling voelde het nooit té druk. Ook ondanks dat dit dé vakantieweek van Japan was, vonden we dat de rijen overal meevallen. Het 'fastpass' systeem is erg leuk: je kunt bij de attractie je toegangskaartje scannen, dan krijg je een fastpass voor een bepaald tijdslot die dag. Twee uur later kan je dan nog een fastpass halen, en zo door tot alle fastpasses uitverkocht zijn, bij ons halverwege de middag. Met een fastpass mag je, gedurende je tijdslot, eenmaal van de fastpass-rij gebruik maken, waardoor de wachtrij maximaal een minuut of tien was. Helemaal top!

Verder was de langste wachttijd die we voor een attractie gezien hadden 90 minuten, wat we heel netjes vinden voor zo'n drukke dag. Het verschilde wel duidelijk per attractie en tijdstip, bij twee attracties hadden we zelfs geen wachttijd. Alhoewel... we zagen erg veel bijzondere mensen in die wachtrij, wat het ook weer leuk maakte. Naast alle over-the-top Disney-outfits zagen we ook vaker dan we konden tellen de trend dat twee 'beste vriendinnen' zichzelf in exact dezelfde outfit hijsen, niet zelden inclusief dezelfde schoenen en accesoires!

Ik kan niet alles beschrijven, maar in een notendop: het was superleuk! We hadden niet hele hoge verwachtingen, maar Disneyland Tokyo heeft ze overtroffen! Rond elf uur klaarde het weer op, en we hebben de rest van de dag perfect zomerweer gehad. De wind hield wel aan, wat af en toe grappige taferelen teweeg bracht, maar een enkele show was helaas ook afgezegd om die reden.

We hebben alles kunnen zien en doen wat we wilden doen, het eten was goed van kwaliteit, en de aankleding en sfeer was top.

Linksboven onze lunch, dan onze diners en ons gezamelijke prachtige toetje:

En hier een lijstje van al onze activiteit :

• It's a small world
  • Pirates of the Carribean
  • Gadget coaster
  • Roger rabbit
  • Pooh's Honey Hunt
  • Avondeten (Queen of Hearts restaurant, vis & hamburger)
  • Vind de telefoon
  • Big thunder mountain
  • Western river railroad
  • Churros & coffee break
  • Mickey's Philharmagic (4D show)
  • Pinocchio's daring adventure
  • Starlight parade (30 min!)
  • Pooh voor de tweede keer
  • Haunted mansion
  • Geen vuurwerk

Alles beschrijven zou een beetje saai worden, ik zal er een paar uitlichten.
Van het internet hadden we verschillende tips gehaald. Zo hadden we de Pooh Bear attractie zelf niet bedacht, maar die stond aangegeven als een van de hoogtepunten. Na ons fastpass avontuur vonden we die zo leuk, dat we 's avonds nóg een keer geweest zijn!

Nat na Splash Mountain:

Verder kregen we de tip om tussen vier en vijf te gaan dineren, dan zijn er nog geen rijen bij de restaurants, en rond etenstijd zijn de rijen voor de attracties juist weer korter! Het Queen of Hearts restaurant was echt prachtig!

Voor de oplettende lezer, de attractie 'Vind de telefoon' was niet geheel vrijwillig. Een zeker persoon had ergens op de middag de telefoon verloren. In bijna elk land kun je die als verloren beschouwen, maar het blijft Japan. Eerst maar eens terug naar de winkel waar we dachten dat hij verloren was. Daar hadden ze niets gevonden, maar gingen ze even voor ons bellen en verwezen ze ons door naar de algemene Lost&Found afdeling. Daar hebben we eerst uitgelegd wat we kwijt waren aan een dame die het Engels nauwelijks begreep. Kort daarna kwam er gelukkig een collega die beter Engels kon. Weer alle gegevens doorgegeven, en toen moesten we weer even wachten. Hij kwam weer terug en vertelde ons dat er 'een' telefoon gevonden was, en dat we terug moesten naar een plek waar we inderdaad even naar de WC geweest zijn. Aldaar was het gelukkig inderdaad onze telefoon, en opgelucht konden we weer ademhalen. Snel naar de Big Thunder Mountain, want het tijdslot voor onze fastpasses was al ingegaan!

Direct na de prachtige lichtjesoptocht (Starlight parade) gingen we snel terug naar Pooh voor een tweede ritje (met korte wachtrij ivm de parade), en daarna liepen we langs de Haunted Mansion. Hier werden we naar binnen gelokt met de mededeling dat er geen wachttijd was. Dit was ook een erg leuk avontuur!

Waar we niet op gelet hadden, was hoe laat de afsluitende vuurwerkshow was, deze hebben wij ook vrijwel helemaal gemist.

Maar daar was niets ergs aan. Samengevat hebben we een heel erg leuke dag gehad. De drukte viel ons mee, en de attracties waren vaak leuker, langer en vooral verrassender dan we hadden verwacht. De Efteling is nog nèt iets beter in de details: waar de Efteling paddenstoelen met muziek heeft, planten ze hier gewoon (groen geverfde) speakers in de bosjes, maar om eerlijk te zijn, Disneyland Tokyo wint hands down. Na de vuurwerkshow was het park nog een klein uurtje open, maar alle attracties en winkeltjes gingen al dicht. Exit dus! In de trein, die gelukkig weer reed, terug naar ons hotel.

De lichtjesoptocht:

Omdat we erg vroeg het avondeten al op hadden, hadden we toch wel een beetje trek. De bij ons bekende tentjes waren om 10 uur al dicht, dus op goed geluk een 'pasta & wine' binnengelopen. En het was een geluk! Een heerlijke simpele pasta met tomatensaus, courgette en bacon en een aardappel-bacon frittata waren werkelijk heel goed klaargemaakt, en verdwenen in een handomdraai. Lekker drankje erbij, en de lange dag was heel goed afgesloten.

Siebrand

Anne Fluitman

klinkt weer als een heerlijke dag! Net even bijgelezen en wat een avonturen beleven jullie toch!

Misschien een leuke tip als je nog eens tijd over hebt en een stad wil verkennen: Kijk eens naar de app/het spel Ingress. Het is een spel met een heel verhaal er achter, maar waar het op neer komt is dat je een app download op je telefoon die gebaseerd is op google maps, en dan rond gaat lopen en op zoek gaat naar 'portals'. Portals zijn eigenlijk altijd kunst objecten en andere bijzondere plekjes. Zo vind je allemaal leuke verborgen kunstwerkjes op de meest onverwachte plekken!

(Enne... pssst! Als een van jullie idd gaat spelen, kies de groene! ;))

Anne Fluitman

(Of beter nog, vraag mij om een invite ;))

Vanja

Wat heerlijk! Wel bijzonder om te lezen dat Efteling beter is in details dan Disney Tokyo: Disney Parijs is nl. écht beter dan de Efteling (tenminste, vond ik).

Maar die lichtjesparade is wel echt gaaf om te zien! Blij dat jullie zo genoten hebben!

Gé en Loes

Weer eens wat anders dan in zo'n grote stad te blijven banjeren! !