S-AinJapan.reismee.nl

Nog meer visite!

Begin dit jaar is er een Omron collega uit Shanghai naar Japan gekomen, die hier ongeveer een maand zal blijven. Hij zit in hetzelfde team als ik echter op een ander project.

Dus... genoeg reden voor een welkomsfeestje, wat ook prompt georganiseerd werd! Zo'n anderhalve week geleden gingen we met een klein clubje er op uit om alle standaard dingen te doen zoals uit eten, uit drinken, naar de Girls-bar (oeh-la-la!), en de Karaoke. Voor de duidelijkheid, de Girls-bar is een wat exclusievere bar/café waar leuke dames van begin twintig achter de bar staan om je drinken te serveren, en voor een gezellig gesprek. Ja, dat gesprek hoort er ook bij, en dat is wat de Girls-bar onderscheid van een normaal cafe... dat, plus dat het per persoon zo'n 15 euro kost per 40 minuten aanwezig te zijn... en dan worden de drankjes nog achteraf afgerekend.

Hoe dan ook, een erg gezellig avondje, en omdat ik weet hoe saai het soms kan zijn als je een maand ergens alleen uitgezonden wordt, heb ik mij die avond direct voorgenomen om deze Chinese collega, Zhang-san, en een toffe Japanse collega die hij goed kende, Sato-san, uit te nodigen bij ons thuis.

Na goedkeuring van de baas kwamen we uit op maandagavond de 25e. Wij wilden graag weer iets Nederlands neerzetten, maar om de stapel pannenkoeken te bakken die we verwachtten nodig te hebben zou wat lang duren voor een door-de-weekse avond. Daarom kozen we voor een 'fusion-avond'. Een pannenkoeken-mix vooraf, Japanse nabe als hoofdgerecht en wederom Anna's heerlijke appeltaart toe!

De pannenkoeken vielen erg goed in de smaak, en de Nabe zeker ook. Bij Sato-san gingen de biertjes ook vrolijk naar binnen (waardoor Japanners typisch een stukje losser en vrolijker worden :)), en Zhang-san dronk niet, maar genoot zichtbaar!

En zoals een goed Japanner (en een aangepaste Chinees) betaamd: cadeautjes. Van Sato-san kregen we een zak met Japanse snacks die hij zelf erg lekker vond, en een typische, lokale lekkernij van vis, welke we nog niet geprobeerd hebben. Zhang-san kwam met een dure fles Whiskey voor mij en een zeer luxe doos Godiva bonbons. Wat ons betreft wat overkill, maar weigeren was ook niet echt een optie. Hoe dan ook, we zullen er van genieten!

Na de maaltijd zijn we weer in de zithoek gaan zitten, en hebben we de rest van de avond van de appeltaart, koffie, bier, saké genoten. Omdat we zoveel leuke culturen bij elkaar hadden, hebben we omstebeurt een liedje op youtube opgezet. Het ging alle kanten op, van traditionele Chinese (Tibetaanse) liedjes tot hippe Japanse pop-rock songs. Wij hebben ook ons beste beentje voorgezet met Krezip, Blof, Acda & de Munnik en Guus Meeuwis!

Misschien was dit niet het spannendste avontuur van de afgelopen tijd maar we hebben een heel erg leuke avond gehad, en heel erg genoten! Dat wilden we toch graag nog even delen :)

Van links naar rechts: Sato-san (Japan), Anna, Zhang-san (China, Shanghai) en ik!


Siebrand

Reacties

Reacties

Constance

Wat een gezellige avond!
En straks weer visite/loge.
Leuk dat jullie het voor de nieuwkomer ook gezellig maken.
Hier ben ik aan het aftellen voor mijn eigen reis. hemelsbreed zit ik dan niet meer zo ver van jullie vandaan.
Hetty heb ik inmiddels ook aan de lezerslijst toegevoegd.
Liefs

Marianne

En ben jij Siebrand San ? En Anna ? Leuk zo'n internationaal gezelschap

Els

Way een gezellig verhaal en super idee pannenkoeken en appeltaart !!
Anna wat heb je een leuk jurkje aan !

Just

Leuk hoor zo internationaal ! Ziet er lekker en gezellig uit !

Marjolein1957@icloud.com

Wat geestig! Al die culturen en dan met pannenkoeken en appeltaart en al die liedjes! Goed dat jullie dat zo doen! Liefs, Marjolein (en idd, kek jurkje Anna!)

Gé en Loes

Nou, wij hebben niet elke avond een Japanner en een Chinees op bezoek! Zelfs niet elke week! Ik denk dat ik maar eens op bezoek ga bij jullie: ik ben gek op pannenkoeken en appeltaart!!!!!

Goed dat jullie al die wetenswaardigheden "zwart-op-wit" zetten. Zo blijven jullie ook dingen opvallen en ga je er ook niet te snel aan voorbij!!
Weer lieve groetjes van ons.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!