S-AinJapan.reismee.nl

Familiebezoek!

We hadden de afgelopen week bezoek! Mijn vader was namelijk bij ons. Hij kwam 30 november aan en vertrok op 7 december weer. Siebrand moest gewoon werken, dus hij zal niet zoveel voorkomen in het verhaal, al hebben we wel 's avonds en in het weekend (zie de volgende 2 verhalen) veel samen gedaan.

Het was een hele gezellige en drukke week. Ik zal mijn best doen om de blogpost niet al te lang te maken, maar ik kan niets beloven.

Wink

Ik had op de 30e taalles, het was namelijk een gewone maandag voor ons. Na de les ontmoette ik mijn vader en gingen we op zoek naar een plek om zjin koffer te stallen, zodat we ook alvast vandaag wat dingen konden bezichtigen. Dat duurde even, want blijkbaar zijn er wel meer toeristen die allemaal hetzelfde plan hebben!

Uiteindelijk de koffer gestald, dus toen was het tijd voor de lunch. Bovenin het winkelcentrum dat in Kyoto station zit zijn een stuk of 15 ramen (noodle) tentjes, dus daar zijn we heen gegaan. Je moet je eerste dag in Japan namelijk wel typisch Japans eten!
Eenmaal vol gingen we onderweg naar de gouden tempel. Siebrand was hier al een keer geweest tijdens zijn eerste tripje in Japan. Hij had al vertelt dat hij een schitterende tempel was, maar dat deed de tempel eigenlijk geen eer aan.

Het kan zijn dat de tempel extra mooi was omdat de zon al erg laag stond en dus de tempel ontzettend mooi oplichtte, maar mooi was hij zeker!

Ook hebben we even op zijn Japans een selfie gemaakt met de tempel. Wat je hier niet ziet is dat er om ons heen nog een man of 20 dezelfde soort foto staat te maken, het liefst met selfie-stick!

Omdat de jetlag toen toch wel begon in te kicken bij mijn vader zijn we daarna naar huis gegaan. Daar even rustig uitgepakt en opgefrist voordat Siebrand thuis was. Voor het avondeten zijn we naar onze locale lopende band sushi-tent geweest, die ook bij mijn vader erg goed beviel.


De sushi komt langs gedraaid! Omnomnom!

Dinsdag was het heerlijk weer dus besloten mijn vader en ik dat het vandaag een goede dag was om tempelwandelingen te doen!

We begonnen bij de Fushima Inari tempel (eerder hier beschreven). Omdat het weer zo lekker was hebben we de hele rondwandeling gedaan. Dat duurde in het totaal zo'n 1.5 uur maar daardoor kwamen we wel op de rustigere plekken.


Op de lager gelegen delen is het namelijk filelopen! (voor meer foto's van de Inari tempel, zie de fotoserie 'bezoek Just' )

Na de wandeling (die we nog wat verlengd hadden door even lekker een bakje koffie te drinken bij een tentje onderweg) zijn we verder gegaan naar de Kiyomizudera tempel. Ook daar was ik samen met Siebrand al eerder geweest. Maar toch was het weer erg mooi om te zien. ook hier hadden we het goed getimed qua zonsondergang, waardoor alle gebouwen extra mooi waren!


Schitterend uitzicht over Kyoto vanaf de Kiyomizudera tempel.


Een pagoda van de Kiyomizudera in het licht van de ondergaande zon met op de voorgrond bomen in herfstkleuren.


Vanuit daar liepen we terug richting een metro station door de mooie oude wijk Gion, terwijl het om ons heen steeds donkerder werd.

Op woensdag had ik een rommeldagje voor mezelf. Mijn vader heeft toen het Nijo kasteel bezocht (daar ben ik samen met Steven en Renee geweest, zie hier) en is naar een bamboe bos in de buurt geweest.

Japanse les op donderdag ging gewoon door maar daarna heb ik mijn vader ontmoet en zijn we samen de Nishiki markt over geweest. Dit is een hele leuke overdekte straat met allemaal kraampjes die lokale lekkernijnen verkopen. Niet alleen leuk om te zien maar (deels) ook super om te eten!


De Nishiki markt, met aan allebei de kanten winkels die lekkere en interessante dingen verkopen.

's Avonds heb ik Japanse curry rijst gemaakt en hebben we een Japanse animatie film gekeken van studio Ghibli. Mijn vader had namelijk nog nooit anime gezien, dus vonden Sieb en ik dat er geen beter moment was dan tijdens zijn bezoek aan Japan! Nou had ik zelf Princess Mononoke ook nog nooit gezien, dus dat kwam heel goed uit!

Vrijdags heb ik 's middags met mijn vader een wandelroute gelopen die door de Lonely Planet werd aangeraden. Die liep langs verschillende onbekendere tempels en over het befaamde 'philosophers path'


Tuin bij één van de tempels aan deze route (de tempels waren allemaal heerlijk rustig trouwens!)

Het befaamde philosophers path is voornamelijk schitterend in de lente, aangezien het een pad is dat langs een watertje loopt waar allemaal kersenbloesembomen aan staan. Maar toch was het nu ook heel mooi om te zien!


Het Philosophers path.

Een klein stukje van de route lag een ramen tentje dat aangeraden werd door de Lonely Planet. Mijn vader en ik twijfelden eerst wel of we erheen moesten wandelen, want het was al vrij laat (half 4 's middags) en er waren genoeg andere eettentjes dichter in de buurt.

Maar ik ben blij dat we het wel gedaan hebben, want ik heb nog nooit zulke lekker ramen gehad!


De bovenste is een relatief neutrale ramen met stukjes ontzettend mals rundvlees en groente. De onderste is een llicht pittige curry ramen met tofu.

Naast het feit dat de ramen heerlijk waren was het ook een heel schattig tentje! Zeker waard om nog een keer heen te gaan!

's Avonds zijn we met zijn 3-en naar het game café gegaan waar Siebrand en ik al een keer eerder geweest waren en hebben we allerlei bordspellen gespeeld en nieuwe mensen ontmoet.

Toen was het alweer weekend!! Daarin hebben we ook allerlei leuke dingen gedaan en dat staat uitgebreid beschreven in de volgende twee blogs.

Zondagavond hebben we met zijn 3-en nog een keertje sushi gegeten en zijn we vooral op tijd naar bed gegaan, aangezien mijn vader de volgende dag weer vertrok!

De volgende ochtend heel vroeg ging de wekker (Osaka is toch nog best een eind en het vliegtuig gaat maar één keer per dag, 's ochtends rond 9 uur..). Na een snelle kop koffie/thee hebben Siebrand en ik mijn vader uitgezwaaid vanaf het balkon (en zijn daarna nog even lekker warm in bed gedoken!)

Reacties

Reacties

Just

Lieve Anna, wat leuk om jouw verslag over mijn bezoek op jullie site te lezen ! Ik ben weer even helemaal terug ! Het was een heel erg leuke week !!
Kus p

Marianne van der Poll

Lieve Sanna, wat een leuk verslag van je vader en jou en fijn, dat hij dat nog allemaal kan doen met jou, je behoudt daar een mooie herinnering aan. Misschien kunnen jullie dat, met Constance ook beleven, wat een rijk gevoel, lieve groet van Marianne en Henk, ook mooie foto's erbij

Marianne van der Poll

Anna bedoel ik natuurlijk type fout

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!